Actueel
Stop met achter klanten aanjagen – start met preventief debiteurenbeheer
U kent het vast: een klant die altijd stipt betaalt, en dan ineens… stilte. Geen betaling. Geen reactie op herinneringen. U stuurt nog eens een vriendelijke mail, dan een wat strengere, en vervolgens vraagt u zich af: hoe had ik dit kunnen voorkomen? Gelukkig is er...
Wat als uw klant de factuur betwist? Juridische stappen uitgelegd
Als ondernemer rekent u erop dat uw klanten hun facturen netjes betalen. Maar wat als dat niet gebeurt, en de klant bovendien stelt dat hij helemaal niets hoeft te betalen? Bijvoorbeeld omdat hij vindt dat de geleverde dienst niet goed was, of dat het product niet aan...
Voordat u incasseert: Zo controleert u of uw debiteur verhaal biedt
Als uw klant niet betaalt, wilt u als ondernemer er natuurlijk alles aan doen om uw openstaande factuur te innen. U heeft recht op dat geld, omdat u uw product of dienst heeft geleverd. Maar voordat u een incassotraject of gerechtelijke procedure start, is het...
Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK): Belangrijke regels voor ondernemers
Als ondernemer kunt u te maken krijgen met klanten die hun rekeningen niet op tijd betalen. Dit kan voor u extra kosten met zich meebrengen en onzekerheid veroorzaken over wanneer u uw geld ontvangt. Wanneer u als schuldeiser kosten moet maken om een vordering te...
Internationale incasso: hoe krijgt u uw geld uit het buitenland?
Ook als u zaken doet met buitenlandse klanten, kan het voorkomen dat een factuur niet (op tijd) wordt betaald. Een internationale incasso kan ingewikkelder zijn dan een nationale incasso, omdat u te maken krijgt met verschillen in wetgeving, taalbarrières en culturele...
3 redenen om uw debiteur te bellen en sneller betaald te krijgen
Als uw klant uw factuur niet betaalt, is dat meestal flink frustrerend. U heeft immers uw dienst of product geleverd en verwacht een tijdige betaling. Niet alleen heeft u recht op uw geld; het is ook essentieel voor de gezondheid van uw bedrijf dat klanten hun...
Geschillen bij openstaande facturen: wat kunt u doen?
Wanneer u een openstaande vordering overdraagt aan KroepSteghuis, wilt u uiteraard dat deze snel en correct wordt geïncasseerd. Maar wat gebeurt er als een debiteur de vordering betwist? Hoe gaan wij om met geschillen en welke ondersteuning kunnen wij u bieden? In...
Professioneel incasseren zonder uw klantrelaties te schaden
Wanneer u als ondernemer te maken krijgt met klanten die niet betalen, is het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder vaak een noodzakelijke stap. Maar tegelijkertijd wilt u uw reputatie niet schaden en uw klantrelaties zoveel mogelijk behouden. Bij KroepSteghuis...
Wat is het verschil tussen een deurwaarder en gerechtsdeurwaarder?
De term ‘deurwaarder’ wordt vaak gebruikt, maar wist u dat er verschillende soorten deurwaarders zijn? Eigenlijk kunt u deurwaarders opdelen in twee groepen: er zijn gerechtsdeurwaarders en belastingdeurwaarders. Bij KroepSteghuis noemen wij onszelf ook deurwaarders,...
Hoe werkt de uitbetaling na een incasso? Dit moet u weten
Als u KroepSteghuis inschakelt om een openstaande vordering te innen, wilt u natuurlijk weten wanneer u het geïncasseerde bedrag op uw rekening kunt verwachten. In deze blog leggen we uit hoe het proces verloopt, welke garanties u heeft en wat de regels zijn rondom de...
Debiteurenbeheer uitbesteden zonder zorgen: bespaar tijd en krijg sneller betaald
Als ondernemer weet u hoe belangrijk goed debiteurenbeheer is. Toch kan het bijhouden van openstaande facturen een tijdrovende en soms frustrerende klus zijn. Wat doet u als klanten niet betalen, zelfs na herhaaldelijke herinneringen? Bij KroepSteghuis begrijpen we...
Wanneer een incassobureau inschakelen: de 7 belangrijke signalen dat het tijd is voor actie
Als ondernemer weet u hoe belangrijk het is om een gezonde cashflow te behouden. Toch kan het gebeuren dat klanten niet op tijd betalen, of in sommige gevallen helemaal niet. Wat doet u in zo’n situatie? Wanneer is het verstandig om een gerechtsdeurwaarder in te...
Problemen met huurders? Pak huurachterstand effectief aan
Voor u als verhuurder is het frustrerend en soms zelfs zorgwekkend als een huurder niet betaalt. Een huurachterstand kan namelijk uw eigen financiële situatie onder druk zetten, met alle onnodige spanningen van dien. Het oplossen van deze situatie vraagt om duidelijke...
Wat is het verschil tussen een betalingsherinnering, aanmaning en sommatie?
Zodra u te maken krijgt met klanten die hun facturen niet betalen, zult u de termen betalingsherinnering, aanmaning en sommatie tegenkomen. Wist u dat er juridisch gezien geen verschil is tussen deze termen? Het zijn allemaal woorden waarmee u de debiteur aanspoort om...