Veelgestelde vragen

Wat is jullie bankrekeningnummer?

Ons bankrekeningnummer is:  NL 56 INGB 0006 77 35 89

Als u een overboeking doet naar deze rekening vermeld dan altijd het dossiernummer in de omschrijving.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Als u niet betaalt, zullen wij namens onze opdrachtgever (de schuldeiser) verdere incassomaatregelen treffen. Een vervolgstap kan zijn dat wij een gerechtelijke procedure starten. Of, als er al een uitspraak van de rechter is, beslag leggen op uw inkomsten of bezittingen. Dit brengt kosten met zich mee die u zult moeten betalen.

Ik heb een dagvaarding ontvangen. Wat moet ik doen?

Een dagvaarding van ons kantoor krijgt u persoonlijk overhandigd van de deurwaarder of -als u niet thuis bent- ligt deze in een speciale envelop bij u in de brievenbus. Wanneer u een dagvaarding van ons hebt ontvangen, is het gerechtelijke traject gestart. U hebt in dat geval al eerder brieven van ons ontvangen, maar u hebt nog niet betaald.

Wilt u de terechtzitting voorkomen, betaal dan het openstaande bedrag vóór de zittingsdatum. Dit kan via een overboeking of bij ons kantoor. Wanneer u niets doet, beslist de rechter dat u de schuld en de extra kosten van de gerechtelijke procedure moet betalen.

Als u wel wilt maar niet ineens kunt betalen kunt u een voorstel voor een betalingsregeling doen. Op onze site staat hiervoor een formulier dat u kunt invullen. Wij laten u vervolgens zo snel mogelijk weten of onze opdrachtgever akkoord gaat met uw voorstel. LET OP! De gerechtelijke procedure wordt hierdoor niet gestopt. Het bedrag dat u moet betalen zal dus worden verhoogd met de kosten van de procedure.

Bent u het niet met de vordering eens? U kunt in dat geval op de zitting verweer voeren. Dit kan mondeling maar het is beter om uw verweer op papier te zetten. Uw verweer moet u vervolgens naar de rechtbank sturen. Het adres vindt u in de dagvaarding. Meer informatie over gerechtelijke procedures staat op www.rechtspraak.nl.

Ik heb de achterstand betaald, maar ik krijg toch een brief van jullie.

Als u al betaald heeft of de brief van ons heeft uw betaling gekruist, dan verzoeken wij u hiervan een betaalbewijs toe te zenden. Wij controleren dan of uw betaling tijdig is ontvangen. Bent u er zeker van dat u heeft betaald maar u ontvangt toch een brief van ons? Dan verzoeken wij u om ons hiervan op de hoogte te stellen én om een bewijs van betaling mee te sturen. Dit kan door op onderstaande knop te klikken.

BEWIJS VAN BETALING INSTUREN

Ik ben het niet eens met de vordering. Wat nu?

Als u het niet eens bent met de inhoud van de brief die u hebt ontvangen, moet u schriftelijk reageren. In uw verweer moet in ieder geval staan:

• Uw dossiernummer
• Uw naam en actuele adresgegevens;
• Een beschrijving waar u het niet mee eens bent en waarom niet.

Heeft u bewijsstukken om uw verweer te onderbouwen? Stuurt u deze dan mee!

Na ontvangst van uw verweer zullen wij dit met onze opdrachtgever bespreken.

Hebt u een dagvaarding ontvangen en bent u het niet met de vordering eens? Klik dan hier voor uw mogelijkheden.

Wat moet ik doen als ik niet ineens kan betalen?

Misschien is mogelijk om een betalingsregeling te treffen. Neem in ieder geval contact met ons op. Dit mag telefonisch, maar het kan ook met onderstaand formulier.

Heeft u meerdere schulden en komt u er zelf niet meer uit, zoek dan professionele hulp. Dit kan bijvoorbeeld bij uw gemeente. Onderneem in ieder geval altijd actie, anders stapelen de problemen (en de schulden) zich alleen maar verder op.

BETALINGSREGELING AANVRAGEN

Wat is jullie bankrekeningnummer?

Ons bankrekeningnummer is:  NL 56 INGB 0006 77 35 89

Als u een overboeking doet naar deze rekening vermeld dan altijd het dossiernummer in de omschrijving.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Als u niet betaalt, zullen wij namens onze opdrachtgever (de schuldeiser) verdere incassomaatregelen treffen. Een vervolgstap kan zijn dat wij een gerechtelijke procedure starten. Of, als er al een uitspraak van de rechter is, beslag leggen op uw inkomsten of bezittingen. Dit brengt kosten met zich mee die u zult moeten betalen.

Is mijn betaling door jullie ontvangen?

Wanneer u een betaling aan ons heeft gedaan en u wilt zeker weten of deze door ons is ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen. Let op: houdt hierbij rekening met 2 werkdagen voor uw betaling door ons is verwerkt. In spoedgevallen, bijvoorbeeld om een terechtzitting, executieverkoop of ontruiming te voorkomen is het verstandig om vooraf contact met ons op te nemen. Betaalt u via iDeal dan ontvangen wij direct een bericht van uw betaling.

IS MIJN BETALING ONTVANGEN?

Ik heb de achterstand betaald, maar ik krijg toch een brief van jullie.

Als u al betaald heeft of de brief van ons heeft uw betaling gekruist, dan verzoeken wij u hiervan een betaalbewijs toe te zenden. Wij controleren dan of uw betaling tijdig is ontvangen. Bent u er zeker van dat u heeft betaald maar u ontvangt toch een brief van ons? Dan verzoeken wij u om ons hiervan op de hoogte te stellen én om een bewijs van betaling mee te sturen. Dit kan door op onderstaande knop te klikken.

BEWIJS VAN BETALING INSTUREN

Hoe werkt de aanvraag van een betalingsregeling?

In overleg is het vaak mogelijk om een betalingsregeling treffen. U moet zelf het voorstel voor een betalingsregeling doen, het voorstel dient vervolgens goed te worden gekeurd door ons, dit doen we altijd in overleg met onze opdrachtgever. U kunt een voorstel doen met een speciaal formulier dat kunt u openen door op onderstaande knop te klikken. Na het invullen van het formulier ontvangt u altijd een reactie van ons, wellicht zullen wij u vragen om nadere informatie te verstrekken.

BETALINGSREGELING AANVRAGEN

Hoe kan ik aan jullie betalen?

Er zijn diverse manieren om te betalen. In alle gevallen geldt dat de betaling binnen de gestelde termijn door ons ontvangen moet zijn en dat het dossiernummer vermeld moet worden. Let daarbij op dat het enkele dagen kan duren voordat de betaling binnen is bij ons. Dit is afhankelijk van de betaalwijze.

Betaalmogelijkheden:

  • Internetbankieren: Door middel van overschrijving;
  • Internetbankieren: Door middel van iDeal;
  • Contante- of pinbetaling bij ons op kantoor;

Wilt u nu direct betalen? Dat kan via iDeal!
NU BETALEN VIA I-DEAL

Mijn adres klopt niet, kan ik mijn gegevens wijzigen?

Mocht uw adres of andere gegevens die wij gebruiken niet correct zijn, dan kunt u de juiste gegevens aan ons doorgeven door het invullen van het bijgesloten wijzigingsformulier.

Ik ontvang op mijn adres correspondentie die voor iemand anders is bestemd, wat nu?

Stuur de envelop indien mogelijk ongeopend aan ons retour. Vermeld op de envelop dat de geadresseerde niet (meer) woonachtig is op het betreffende adres. Weet u wat het (nieuwe) adres van de geadresseerde is? Vermeld dit dan op de envelop. U mag dit ook telefonisch of via het contactformulier aan ons doorgeven.

Ik heb een (sommatie)brief ontvangen. Wat nu?

Door de vordering te betalen, voorkomt u extra kosten. In de brief staat precies hoe u kunt betalen. Bent u het niet eens met de sommatie of het vermelde bedrag, dan dient u altijd schriftelijk verweer in te dienen. Bent u niet in staat om te betalen, neem dan ook contact met ons op. Samen met u zullen we kijken wat de mogelijkheden zijn.